Φασούλι
, το φασούλι γεμίζει το σακούλι .
Μάζευε
κι ας είναι ρώγες .
Ο αρχαιότερος σωζόμενος κουμπαράς. Βρέθηκε στην Πριήνη και χρονολογείται από τον 2ο αι. π.Χ.
Με το ξεκίνημα της μέρας μιλήσαμε για την έννοια της αποταμίευσης,
την επεκτείναμε και σε άλλες έννοιες
σε λίγα χρόνια θα έχω ένα...
συνεχίσαμε:
και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και φέτος την συλλογή καπακιών.
Στη συνέχεια
διαχωρίσαμε τα κέρματα από τα χαρτονομίσματα,
μιλήσαμε για σύνθετες, (χαρτί, νόμισμα)
την επεκτείναμε και σε άλλες έννοιες
σε λίγα χρόνια θα έχω ένα...
συνεχίσαμε:
αν κάθε μέρα διαβάζω μια λέξη
θα μπορώ να διαβάσω ένα μεγάλο παραμύθι
τα παιδιά συνέχισαν με ευχάριστη διάθεση λέγοντας...
Αν κάθε μέρα κάνω μία εργασία
στο τέλος της χρονιάς το συρτάρι μου θα γεμίσει εργασίες
Αν κάθε μέρα γράφω ένα γραμματάκι
θα μάθω όλη την αλφαβήτα
Αν κάθε μέρα προσπαθώ όλο και πιο πολύ
στο τέλος θα τα καταφέρω
τα παιδιά συνέχισαν με ευχάριστη διάθεση λέγοντας...
Αν κάθε μέρα κάνω μία εργασία
στο τέλος της χρονιάς το συρτάρι μου θα γεμίσει εργασίες
Αν κάθε μέρα γράφω ένα γραμματάκι
θα μάθω όλη την αλφαβήτα
Αν κάθε μέρα προσπαθώ όλο και πιο πολύ
στο τέλος θα τα καταφέρω
χρησιμοποιήσαμε τα καπάκια που μαζεύουμε από πέρυσι και κατανοήσαμε-κατακτήσαμε την έννοια του πολλαπλασιασμού.
Αν κάθε μέρα φέρνω στο σχολείο 1 καπάκι σε 5 μέρες θα φέρω...
σε 10 μέρες, σε ...
Τα περσινά παιδιά εξήγησαν στα καινούρια το λόγο για τον οποίο μαζεύουμε τα καπάκια.
Έτσι αναπτύχθηκε ένας διάλογος, τέθηκαν απορίες, δόθηκαν απαντήσεις.
Επεκτείναμε την έκφραση...
Στη συνέχεια
διαχωρίσαμε τα κέρματα από τα χαρτονομίσματα,
μιλήσαμε για σύνθετες, (χαρτί, νόμισμα)
Ένας μύθος που αναφέρεται στην ονομασία της Ευρώπης και του Ευρώ.
Το μύθο του Αισώπου
"το τζιτζίκι και το μυρμήγκι"
Διαχωρίσαμε την εργατικότητα από την τεμπελιά
και τις επιπτώσεις τους.
Τα παιδιά αποφάσισαν να μη γίνουν ποτέ μα ποτέ τεμπέληδες,
όπως χαρακτηριστικά είπαν.
"το τζιτζίκι και το μυρμήγκι"
Διαχωρίσαμε την εργατικότητα από την τεμπελιά
και τις επιπτώσεις τους.
Τα παιδιά αποφάσισαν να μη γίνουν ποτέ μα ποτέ τεμπέληδες,
όπως χαρακτηριστικά είπαν.
Έτσι συνεχίσαμε την δράση κατασκευάζοντας τους δικούς μας κουμπαράδες.
Αρχικά βάψαμε με τα πινέλα
Φυσικά γεμάτοι κέφι και εργατικότητα
καθαρίσαμε
Συναρμολογήσαμε τον κουμπαρά μας
κατανοώντας μαθηματικές έννοιες όπως το αριστερά-δεξιά, πάνω κάτω....
και το αποτέλεσμα μας χαροποίησε και μας ικανοποίησε...
Των
φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν
μαγειρεύουν