ΑΡΘΡΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2018

ΠΑΣΧΑ 2017-6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

Το Χριστιανικό Πάσχα, ή κοινώς Πασχαλιά ή ελληνοπρεπώς Λαμπρή, και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού, ή απλώς Ανάσταση, είναι η σπουδαιότερη γιορτή του χριστιανικού εκκλησιαστικού έτους. 

Με τον όρο Ανάσταση αναφερόμαστε είτε στην εβδομάδα της Ανάστασης μέχρι το Σάββατο της Διακαινησίμου, είτε στην περίοδο των 50 ημερών που ακολουθούν την εορτή της Ανάστασης, όπου και η καλούμενη τελευταία ημέρα (αριθμητικά) Πεντηκοστή.



Η εορτή της Ανάστασης του Ιησού Χριστού, λόγω της σπουδαιότητάς της, επηρεάζει το εορτολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας τόσο 40 ημέρες πριν από αυτό ( Μεγάλη Τεσσαρακοστή, Τριώδιο) όσο και 50 ημέρες μετά (περίοδος Πεντηκοσταρίου). .

Στο σχολείο μας
συζητήσαμε τα έθιμα του Πάσχα, με τη βοήθεια του υπολογιστή και  των πινάκων αναφοράς 

Τα λαϊκά έθιμα κατά το σύγχρονο εορτασμό της Ανάστασης στην Ελλάδα, περιλαμβάνουν δείπνο με κύριο φαγητό τη μαγειρίτσα, το βράδυ της Ανάστασης, το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών στο σπίτι ή έξω από την Εκκλησία, το «φιλί της αγάπης» την ώρα της Ανάστασης, το σούβλισμα του αρνιού κατά την Κυριακή του Πάσχα και άλλες εκδηλώσεις.

Είδαμε αποσπάσματα από τη ζωή του Ιησού
Την Ανάσταση του Λαζάρου

                             Την ιστορία του Ιησού για τα Παιδιά




 Δομήνικο Θεοτοκόπουλο
γνωστός επίσης με τo ισπανικό προσωνύμιο EL Greco δηλαδή Ο Έλληνας. Ήταν Κρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής Αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία
Αρχικά εγκαταστάθηκε στη Μαδρίτη και αργότερα στο Τολέδο,
 πόλη που αποτελούσε τότε θρησκευτικό και πολιτικό κέντρο της Ισπανίας

Μιλήσαμε για τους πίνακές του, 
χρησιμοποιώντας ως εποπτικό υλικό τις εικόνες 
που μας είχε φέρει το παιδί που παρουσίασε την Ισπανία και που αναφέρονται:
Στο διαμερισμό των ιματίων του Χριστού

στη Σταύρωση

την οποία και αποτυπώσαμε στο χαρτί

και στην
Έγινε διαθεματική προσέγγιση της έννοιας του Πάσχα 
αγγίζοντας όλα τα μαθήματα του νηπιαγωγείου
μαθηματικά, γλώσσα, φυσικές επιστήμες, ΤΠΕ, κοινωνική και αισθητική αγωγή....

Ασχοληθήκαμε με τις Πασχαλινές μας κατασκευές:

Φτιάξαμε κουλουράκια


 και πασχαλινά στεφάνια


Μολυβοθήκες κοτούλες

Τα παιδιά βρήκαν υλικά από το σχολείο και σχεδίασαν την κάρτα τους,
 βάζοντας το καθένα τη δική του πινελιά

έγραψαν πασχαλινές ευχές

Κάναμε καλαθάκια και βάψαμε πασχαλινά κόκκινα αυγά

Ξεκίνησε η αναπαράσταση της σταύρωσης.


Ο ΛΑΖΑΡΟΣ


Ο Πόντιος Πιλάτος




Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ



ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!