ΑΡΘΡΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ

Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2015

ΜΗΛΟ

Πωλ Σεζάν -Paul Cezanne (1838-1906)
Ο Γάλλος ζωγράφος Πολ Σεζάν Κατά τη διάρκεια της ζωής του ο Σεζάν ζωγράφισε τα ίδια αντικείμενα και τα ίδια τοπία πολλές φορές. Συνήθιζε να έχει στο εργαστήριό του φρούτα, τα οποία παρατηρούσε αρκετά και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, πριν τα σχεδιάσει και ζωγραφίσει.

ΜΗΛΑ ΚΑΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ
Νεκρή φύση με κουρτίνα και κανάτα

Νεκρή φύση

Μήλα και ηράνθεμα σε τραπέζι του Πωλ Σεζαν.
Παρατηρήσαμε τους πίνακες προσεκτικά.
Θέσαμε ερωτήσεις.
Ομαδοποιήσαμε τα αντικείμενα.
Βρήκαμε διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στους πίνακες.
Μετρήσαμε τα φρούτα και διακρίναμε τα γεωμετρικά σχήματα στους πίνακες.
Συνεχίσαμε στη γλώσσα και τοποθετήσαμε χρονικά, ένα πίνακα όπου ήθελε το κάθε παιδί, 
π.χ. στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος μιας ιστορίας.
 Στη συνέχεια δημιούργησε ο καθένας τη δική του ιστορία.
Πρόκειται για μια πολύ καλή άσκηση χρονικής ακολουθίας (παρελθόν-παρόν-μέλλον)
 και ελεύθερης έκφρασης,
 την οποία μπορούν με οποιαδήποτε εικόνα να επαναλαμβάνουν και στο σπίτι.
Δώσαμε άλλο τίτλο στα έργα. Επίσης πολύ καλή άσκηση.
(τα παιδιά μπορούν να δίνουν άλλους τίτλους στα παραμύθια που διαβάζουν)
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε πληροφορίες για το
Ηράνθεμο ή Νυχτολούλουδο.
Ανοίγει τα άνθη του τη νύχτα και νιώθεις το άρωμά του.


Είδαμε "Το δένδρο που έδινε"
και αναλύσαμε τα συναισθήματα που μας προκάλεσε.

Μιλήσαμε για τα...

Το μήλο του Αδάμ και της Εύας

Το μήλο του Νεύτωνα και την έννοια της βαρύτητας


Το δαγκωμένο μήλο της Apple


Πειραματιστήκαμε με την βαρύτητα

Μάθαμε σχετικά με το μήλο την
και το αίνιγμα:
Είμαι τόπι κόκκινο 
και αν με καθαρίσεις 
άσπρο νόστιμο καρπό 
αμέσως θα αντικρίσεις .
Τι είναι;

Βρήκαμε πια άλλα μήλα γνωρίζουμε;

Της Έριδος

Της Χιονάτης

                                                      Τα μήλα των Εσπερίδων


Το Δένδρο με τα Χρυσά Μήλα


Σκεφτήκαμε να το μαγειρέψουμε και να φτιάξουμε τι καλύτερο,
 από μια ωραία μηλόπιτα.
Συγκεντρώσαμε τα υλικά 
Εργαστήκαμε ομαδοσυνεργατικά και ο καθένας έφερε από ένα υλικό

Επεκτείναμε την συζήτηση στην αξία της συνεργασίας.
Για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα-μηλόπιτα
 πρέπει να συνεργαστούμε αρμονικά όχι μόνο εμείς αλλά και τα υλικά και ....

Δύο μαμάδες προσφέρθηκαν να μας βοηθήσουν
και τις ευχαριστούμε πολύ!


Το αποτέλεσμα ήταν γευστικότατο!!!  

Το φάγαμε με όρεξη!!!

Ακούσαμε το παραδοσιακό:
ΜΗΛΟ ΜΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟ



Μας άρεσε πολύ,
 το ξανακούσαμε,


και φυσικά το χορέψαμε!!!


Δεν ξεχάσαμε να κεράσουμε και από ένα μικρό-μικρό κομματάκι, τους ανθρώπους που αγαπάμε!



Για να δούνε ταυτόχρονα τι πολυτάλαντα παιδιά είμαστε!!!!!

για παραγγελίες τηλεφωνήστε 2410......

ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!