ΑΡΘΡΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

ΠΑΣΧΑ

Το Χριστιανικό Πάσχα, ή κοινώς Πασχαλιά ή ελληνοπρεπώς Λαμπρή, και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού, ή απλώς Ανάσταση, είναι η σπουδαιότερη γιορτή του χριστιανικού εκκλησιαστικού έτους. 
Με τον όρο Ανάσταση αναφερόμαστε είτε στην εβδομάδα της Ανάστασης μέχρι το Σάββατο της Διακαινησίμου, είτε στην περίοδο των 50 ημερών που ακολουθούν την εορτή της Ανάστασης, όπου και η καλούμενη τελευταία ημέρα (αριθμητικά) Πεντηκοστή.



Η εορτή της Ανάστασης του Ιησού Χριστού, λόγω της σπουδαιότητάς της, επηρεάζει το εορτολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας τόσο 40 ημέρες πριν από αυτό ( Μεγάλη Τεσσαρακοστή, Τριώδιο) όσο και 50 ημέρες μετά (περίοδος Πεντηκοσταρίου). .

Στο σχολείο μας
συζητήσαμε τα έθιμα του Πάσχα, με τη βοήθεια του υπολογιστή και  των πινάκων αναφοράς 

Τα λαϊκά έθιμα κατά το σύγχρονο εορτασμό της Ανάστασης στην Ελλάδα, περιλαμβάνουν δείπνο με κύριο φαγητό τη μαγειρίτσα, το βράδυ της Ανάστασης, το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών στο σπίτι ή έξω από την Εκκλησία, το «φιλί της αγάπης» την ώρα της Ανάστασης, το σούβλισμα του αρνιού κατά την Κυριακή του Πάσχα και άλλες εκδηλώσεις.

Είδαμε αποσπάσματα από τη ζωή του Ιησού
Την Ανάσταση του Λαζάρου

                             Την ιστορία του Ιησού για τα Παιδιά


Στα πλαίσια του προγράμματος Teachers 4Europe αναφερθήκαμε στο
 Δομήνικο Θεοτοκόπουλο
γνωστός επίσης με τo ισπανικό προσωνύμιο EL Greco δηλαδή Ο Έλληνας. Ήταν Κρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής Αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία
Αρχικά εγκαταστάθηκε στη Μαδρίτη και αργότερα στο Τολέδο,
 πόλη που αποτελούσε τότε θρησκευτικό και πολιτικό κέντρο της Ισπανίας

Μιλήσαμε για τους πίνακές του, 
χρησιμοποιώντας ως εποπτικό υλικό τις εικόνες 
που μας είχε φέρει το παιδί που παρουσίασε την Ισπανία και που αναφέρονται:
Στο διαμερισμό των ιματίων του Χριστού

στη Σταύρωση

και στην
Έγινε διαθεματική προσέγγιση της έννοιας του Πάσχα 
αγγίζοντας όλα τα μαθήματα του νηπιαγωγείου
μαθηματικά, γλώσσα, φυσικές επιστήμες, ΤΠΕ, κοινωνική και αισθητική αγωγή....

Ασχοληθήκαμε με τις Πασχαλινές μας κατασκευές

Φτιάξαμε πασχαλινά παπάκια που κρέμονται στην πόρτα για διακόσμηση

παίξαμε μαζί τους


Συνεχίσαμε με την κατασκευή του πασχαλινού μας αυγού





Δραματοποιήσαμε την Ιστορία του Ιησού,

 του Λαζάρου



τον ερχομό του Ιησού






την Ανάσταση του Λαζάρου





τα θαύματά του


τον Πόντιο Πιλάτο


τη Σταύρωσή του






την Αποκαθήλωση 


την Ανάσταση



Ζωγραφίζαμε και εμείς τον πίνακα του Δ. Θεοτοκόπουλου

"Η Σταύρωση" 



και κατασκευάσαμε καρτούλες για να ευχηθούμε σε όλους


ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!!!!!