ΑΡΘΡΑ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΑΓΩΝΕΣ!!!!!


Ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, καθιερώθηκε η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.
 Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από το Σχολικό Αθλητισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Την ημέρα αυτή γίνεται επίσης η «εθιμική» έναρξη των Σχολικών Αγώνων.
  Στις σχολικές μονάδες της χώρας δεν γίνονται μαθήματα αλλά διοργανώνονται αθλητικές και άλλες - επικουρικές ως προς το θεματικό άξονα - εκδηλώσεις.


Καθώς το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».
 Για το σχολικό έτος 2015-16 ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ορίζεται η
 5η Οκτωβρίου 2015.
Την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, σε κάθε σχολείο της χώρας
 ( Νηπιαγωγείο,Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) διεξάγονται ενδοσχολικές αθλητικές αλλά και παράλληλες δραστηριότητες που θα επιλέξει ο Σύλλογος Διδασκόντων, με τη σχετική μέριμνα για τις διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης.
Έτσι και στο δικό μας σχολείο, μιλήσαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τα Ολυμπιακά Ιδεώδη, την Αρχαία Ολυμπία,τους Ολυμπιακούς Κύκλους και τη σημασία τους.....



Οι ιέριες σηματοδότησαν την έναρξη των αγώνων, ανάβοντας την Ολυμπιακή Φλόγα








Το έπαθλο για τους νικητές ήταν ένα στεφάνι από κλαδί ελιάς.




Η Ολυμπιακή Φλόγα είναι ένα από τα σύμβολα του Ολυμπιακού Κινήματος με οικουμενική απήχηση και σημασία. Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων καίει μέρα και νύκτα σε ειδικό βωμό μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο της πόλης που τους φιλοξενεί.
Η παρουσία της σε περίοπτη θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, θυμίζει σε όλους τον αρχαίο ελληνικό μύθο του Προμηθέα και της κλοπής της φωτιάς από τον Δία, με την οποία οι άνθρωποι, λαμβάνοντάς την ως δώρο και ύψιστη ευεργεσία, μπόρεσαν να ελέγξουν την Φύση και να δημιουργήσουν Πολιτισμό.


 Συν τοις άλλοις, η Ολυμπιακή Φλόγα αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στους σύγχρονους και τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες, παραπέμποντας στην ιερή φλόγα της θεάς Εστίας που έκαιγε άσβεστη στο Πρυτανείο της Ολυμπίας, στον κοινό βωμό όλων των Ελλήνων.
Η Αφή της Ολυμπιακής φλόγας γίνεται πριν από κάθε Ολυμπιάδα στο χώρο της αρχαίας Ολυμπίας και αναγγέλλει την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.Το λιτό και συμβολικό τελετουργικό πραγματοποιείται στο βωμό που υπάρχει στο χώρο του ναού της Ήρας (πηγή Βιβιπαίδεια).


  Η παρακολούθηση των αγώνων επιτρεπόταν σε όλους, ελεύθερους και δούλους, ακόμα και βάρβαρους. Μονάχα απαγορευόταν αυστηρά στις γυναίκες, ίσως γιατί ορισμένοι αθλητές αγωνίζονταν γυμνοί. Για όποια μάλιστα τολμούσε να παραβεί τη διαταγή αυτή, υπήρχε η ποινή του θανάτου.
   Ωστόσο, μία γυναίκα που ανήκε σε σπουδαία αθλητική οικογένεια και λαχταρούσε να καμαρώσει νικητές μέσα στο στάδιο τους δικούς της, δε δίστασε να ντυθεί άντρας και να περάσει μέσα στους θεατές των αγώνων. Ήταν η Καλλιπάτειρα, κόρη του περίφημου ΡόδιουΟλυμπιονίκη Διαγόρα, αδελφή και μητέρα επίσης νικητών στις Ολυμπιάδες. Αυτή ακριβώς η συγγένειά της με ξεχωριστούς αθλητές έκανε ίσως τους Ελλανοδίκες να της συγχωρήσουνε την παράβαση και να της επιτρέψουνε τιμητικά να παρακολουθήσει τους αγώνες.
Στην εποχή μας  η μορφή των αγώνων έχει αλλάξει.
  Οι σύγχρονοι αθλητές-νικητές, κοιτώντας την σημαία τους λένε τον Εθνικό ύμνο της χώρας τους.
Έτσι και εμείς στο τέλος των αγώνων είπαμε τον εθνικό ύμνο της πατρίδας μας, της Μητέρας των Ολυμπιακών Αγώνων.


 Στα πλαίσια του μαθήματος της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) παρακολουθήσαμε το:
 "ΜΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ"


Αρχικά μας φάνηκε λιγάκι δύσκολο ως προς τις ορολογίες, σιγά σιγά όμως αρκετές από αυτές θα γίνουν κτήμα μας, 
εμπλουτίζοντας έτσι στη γλώσσα το λεξιλόγιό μας.
Κατανοήσαμε όμως πλήρως έννοιες όπως:
η συνεργασία, η ομαδικότητα, 
η χαρά του να αγωνίζεσαι,
και προπαντός η σημασία του να προσπαθείς......

Διαβάσαμε αναφορές από το βιβλίο "Αρχαία Ολυμπία και Ολυμπιακοί αγώνες"


Μιλήσαμε για τους κύκλους,
 τόσο τους Ολυμπιακούς 
όσο και για εκείνους που βρίσκονται γύρω μας.
Στα μαθηματικά κάναμε τον κύκλο και βρήκαμε κυκλικά αντικείμενα που υπάρχουν στο σχολείο μας.
Στη γλώσσα τα παιδιά διδάχτηκαν το Ο,ο  
και ανακάλυψαν λέξεις που αρχίζουν από Ο,ο.
Βλέποντας το παρακάτω εκπαιδευτικό video εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους με νέες έννοιες
 και λέξεις,
 σύνθετες, απλές....
Μάθανε να απαντάνε σε ερωτήσεις όπως:
ποιος ανέβηκε στο βουνό;
σε ποιο βουνό ανέβηκε;
πως τον λέγανε και τι ήταν;
ποιον ήχο ακούτε στο τέλος του ονόματός του.....
και κατανόησαν τη διαφορά της ερωτηματικής πρότασης από τις άλλες. 
Μέσα από το  video  αναφερθήκαμε και στις δύο αισθήσεις που αρχίζουν από Ο,ο
όσφρηση, όραση, 


Με αφορμή τη λέξη αγώνες, βρήκαμε λεξούλες από Α,α.
Γράψαμε το γράμμα Α,α σε αυτοκόλλητα χαρτάκια και τα κολλήσαμε σε αντικείμενα του σχολείου που αρχίζουν από την ίδια φωνούλα.
Ένα παιχνίδι που μπορούν να το παίξουν και με τους γονείς στο σπίτι,
 αρέσει τα παιδιά
 και ταυτόχρονα τους εξοικειώνει με το ελληνικό αλφάβητο

Είδαμε το ανάλογο video

 
αναλύσαμε το λεξιλόγιό του και μιλήσαμε για δύο ακόμη αισθήσεις:
ακοή και αφή.

Δεν μάθαμε όμως να τα παρατάμε, για να μη μας γίνει συνήθεια.

Έτσι στα πλαίσια της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών, (ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα του Νηπιαγωγείου),
εργαστήκαμε τόσο σε ατομικό πλαίσιο,
διερευνώντας έτσι τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών


΄
όσο και σε ομαδικό.
Τα νήπια συμμετείχαν σε μια κοινή προσπάθεια για την επίτευξη ενός στόχου.
Την κατασκευή αφίσας των Ολυμπιακών Κύκλων,
 με τις παλάμες τους βουτηγμένες στη μπογιά, 
για την διακόσμηση του σχολείου.




Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό!!!!

Η συνεργασία των παιδιών, αλλά και η εφαρμογή των κανόνων προκειμένου να έχουμε το επιθυμητό  αποτέλεσμα, ομοίως.

και συνεχίζουμε τις επόμενες ημέρες......